Saturday, June 20, 2009

DUA PENDAPAT MENGENAI NIK AZIZ

Seronok membaca dua pendapat mengenai Nik Aziz yang ditulis oleh Bashir Ahmad (Malaysia Aktif) dan The Revolution (bypass308).

Baca dan fikir apakah Nik Aziz ini benar-benar Tok Guru dan layak menduduki kerusi Musyridul Am PAS.

Juga apakah layak untuk Nik Aziz mengatakan orang UMNO sebagai sesat dan hanya PAS sahaja layak masuk syurga.


Nik Aziz bukan pewaris nabi

BASHIR AHMAD
19 Jun 2009

Para perwakilan Muktamar Pas baru sahaja memilih Nasharuddin Mat Isa menjadi Timbalan Presiden Pas, tapi Tok Guru Nik Aziz telah mendesaknya meletakkan jawatan kononnya kerana tidak sehaluan dalam isu kerajaan perpaduan.

Menimbulkan pertanyaan sama ada beliau marahkan Nasharuddin benar-benar kerana isu kerajaan perpaduan yang disyorkan oleh Presiden Pas, Dato’ Seri Hadi Awang. Atau beliau berdendam kerana orang kesayangannya Datuk Husam Musa tewas kepada Nasharuddin dalam pemilihan Timbalan Presiden Pas?

Jika kerajaan perpaduan yang menjadi isu, Hadi Awang juga patut digesa meletakkan jawatan kerana beliau yang melontarkan idea tersebut dan mempertahankannya pada Muktamar Pas awal bulan ini. Nasharuddin hanyalah penyokong idea tersebut.

Kita juga amat tidak faham dengan sikap Nik Aziz yang terlalu membenci UMNO sehingga melebihi perasaan geramnya terhadap DAP yang sering menghentam Pas apabila ditimbulkan perkara-perkara yang menyentuh tentang kerajaan Islam impian Pas.

Aneh sungguh! UMNO tidak membenci Islam kerana majoriti ahli-ahli dan pemimpinnya beragama Islam (kecuali bumiputera di Sabah dan orang keturunan Siam). UMNO juga mempunyai rekod yang baik dalam memartabatkan Islam sebagai agama rasmi di Malaysia serta sentiasa menegakkan syiar Islam.

Sebagai contoh di Indonesia yang dilabelkan sebagai negara umat Islam terbesar di dunia, tiada Jabatan Kemajuan Islam, Majlis Agama Islam Negeri dan tiada jawatan mufti seperti di Malaysia yang memartabatkan dalam Perlembagaan Persekutuan bahawa Islam adalah agama rasmi negara. Semuanya ini tidak berlaku tanpa usaha UMNO.

Nik Aziz tidak pula membenci DAP yang sejak lama dulu bertelagah dengan Pas yang mahu menubuhkan kerajaan Islam sehingga ada pemimpin parti cauvinis kaum itu yang berikrar `` langkah mayat saya dulu.’’

Sebaliknya Nik Aziz membenci UMNO seolah-olah parti yang beliau label sebagai sekular itu sebuah organisasi anti-Islam.

Difikirkan sepintas lalu, agak pelik perangai Nik Aziz. Apa yang sebenarnya beliau mahukan?
Tetapi jika disorot rekod kenyataan-kenyataan Nik Aziz, didapati beliau pernah menyatakan bahawa Pas sanggup bekerjasama dengan syaitan sekalipun untuk menegakkan kerajaan Islam.

Jadi, apa peliknya jika Nik Aziz sekarang sayang kepada DAP dan PKR, tapi sangat membenci UMNO. Malah Nasharuddin yang menyokong rundingan ke arah kerajaan perpaduan melalui perbincangan dengan UMNO turut menerima perasaan benci Nik Aziz.

Tidak pernah Nik Aziz meluahkan perasaan begitu terhadap Karpal Singh atau Lim Kit Siang. Tiba-tiba Nasharuddin yang sangat dibencinya.

Segala-galanya telah berubah sejak Pas bekerjasama dengan DAP dan PKR dalam pakatan untuk menumbangkan UMNO dan Barisan Nasional. Apabila BN mengalami kekalahan paling teruk dalam sejarah pada pilihan raya umum 2008, Nik Aziz melihat bahawa peluang untuk menumbangkan UMNO dalam pilihan raya umum akan datang semakin cerah.

Betulkah UMNO dan BN akan tumbang dalam pilihan raya umum akan datang? Syaitankah yang membisikkan perkhabaran tersebut kepada Nik Aziz. Atau beliau mendapat nasihat yang salah daripada penasihat-penasihat politiknya sebagai dakwaan anaknya sendiri Nik Abduh tidak lama dulu.

Disebabkan Nik Aziz sangat yakin kononnya UMNO sedang membilang hari sebelum jatuh, maka Tok Guru itu telah menutup sebarang pintu untuk berbincang dengan UMNO mengenai masa depan umat Islam dan orang Melayu di Malaysia.

Maka kita fahamlah kenapa beliau tidak membenci DAP, sebaliknya sangat benci terhadap UMNO. Sebabnya, pada fikiran Nik Aziz, Pas tidak boleh menumbangkan UMNO tanpa bantuan DAP dan PKR. Bagi Nik Aziz, jika Pas boleh bekerjasama dengan syaitan, apa sangatlah untuk bekerjasama dengan DAP.

Yang penting bagi Nik Aziz ialah UMNO ditumbangkan. Soal sama ada Pas telah mengorbankan prinsip parti untuk menegakkan kerajaan Islam tidak penting lagi.

Nik Aziz juga sangat membenci UMNO (katanya) kerana pengalaman Pas disingkir keluar daripada Barisan Nasional dulu.

Nik Aziz menyalahkan UMNO kerana menyingkir Pas daripada Barisan Nasional. Pada hal UMNO telah menyingkirkan Pas kerana parti tersebut cuba memperluaskan pengaruhnya di kawasan UMNO. Faktor ini tidak pernah jadi perhitungan Nik Aziz.

Segala-galanya hanya menampakkan bahawa Nik Aziz adalah seorang yang pendendam. Adakah ini sifat pewaris nabi?

APA HAK NIK AZIZ NAFIKAN PILIHAN AKAR UMBI ?

oleh The Revolution
17 Jun 2009

Salam...
Salam Revolusi...

NIK AZIZ menyuruh Timbalan Presiden PAS, Ust. Nasharuddin Mat Isa meletakkan jawatan dalam PAS dan PARLIMEN sekiranya beliau setuju dengan KERAJAAN PERPADUAN...

Nampaknya, NIK AZIZ ni dah sewel agaknya...
Selama ini NIK AZIZ sibuk dengan laungan DEMOKRASI dan KEBEBASAN SUARA...
Tetapi apabila kenyataan beliau pasal letak jawatan ini dikeluarkan,
Kenyataan ini sebenarnya bertentangan dengan PERJUANGAN beliau...
Kenyataan ini sebenarnya bertentangan dengan LAUNGAN beliau...
Kenyataan ini sebenarnya bertentangan dengan FIRMAN ALLAH...
Kenapa???

Ini suara Ust Nasharuddin...
Kenapa Ust dihalang untuk bersuara???
Mana pergi perjuangan Nik Aziz???
Baru sahaja orang nak bersuara, dah disuruh letak jawatan...
Ust juga pilihan akar umbi dan akar umbi tahu perjuangan Ust pasal KERAJAAN PERPADUAN...

Ini bermakna perjuangan Ust juga disokong oleh akar umbi dan perwakilan seramai 400 lebih...Sebab itulah kenyataan Nik AZIZ cukup bertentangan dengan perjuangan DEMOKRASI dan KEBEBASAN BERSUARA beliau...
Kenapa pula saya katakan kenyataan ini bertentangan dengan FIRMAN ALLAH???

Firman ALLAH surah Al-Mâ'idah ayat 57:
Bermaksud:"Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang yang menjadikan ugama kamu sebagai ejek-ejekan dan permainan - dari orang-orang yang telah diberikan Kitab sebelum kamu, dan orang-orang kafir musyrik itu: menjadi penolong-penolong; dan bertaqwalah kepada Allah, jika kamu benar-benar orang yang beriman."

Firman ALLAH surah al-anfaal ayat 73:
Bermaksud:"Dan orang-orang yang kafir, setengahnya menjadi penyokong dan pembela bagi setengahnya yang lain. Jika kamu (wahai umat Islam) tidak menjalankan (dasar bantu-membantu sesama sendiri yang diperintahkan oleh Allah) itu, nescaya akan berlakulah fitnah (kekacauan) di muka bumi dan kerosakan yang besar."

Kepada Ust. Nasharuddin,
Teruskan perjuangan...
Lebih baik kita membelakangkan kuasa dan kata-kata Musyidul Am PAS daripada kita membelakangkan KUASA DAN KATA-KATA ALLAH...
Pilihlah sama ada KUASA ALLAH atau kuasa Musyidul Am PAS...
Pilihlah sama ada KATA-KATA ALLAH atau kata-kata Musyidul Am PAS...

Saya percaya ust akan pilih kuasa dan kata-kata ALLAH...
Saya harap perjuangan ISLAM oleh Ust akan berterusan...
Jangan kita mudah berputus asa dalam meneruskan perjuangan ISLAM...
Jangan kita mudah berputus asa dalam melakukan PERINTAH ALLAH...

Terima Kasih...
Salam...

1 comment:

Otai Manek Urai said...

Artikel
Nik Aziz bukan pewaris Nabi (Bashir Ahmad ) itu dipetik dari www.malaysiaaktif.com