Friday, August 6, 2010

ELI KANGKANG NAK TUTUP MALU?

Dah mengadap ke Eli Kangkang dengan Raja Permaisuri Agung tu?

Tak ada berita apa-apa pun?

Atau gimik nak tutup malu dan bersalah?

ELI KANGKANG MEMANG KURANG AJAR! DIA TAK HORMAT PADA PERMAISURI LANGSUNG

www.parpukari.blogspot.com (Wednesday, August 4, 2010)

Kerajaan Negeri Selangor akan menghadap Raja Permaisuri Agong, Tuanku Nur Zahirah bagi memohon maaf terhadap insiden memalukan yang berlaku ketika baginda hadir merasmikan acara Festival Lagu-Lagu Islamik Antarabangsa 4 Julai lalu.

Menurut laporan akhbar The Malay Mail 2 Mei 2010, antara insiden memalukan itu termasuk kegagalan pegawai-pegawai tertinggi kerajaan negeri termasuk Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim untuk menjemput ketibaan Seri Paduka pada acara tersebut.

Selain itu, hanya kira-kira 200 pengunjung hadir pada festival yang diadakan di Stadium Tertutup Melawati yang mampu memuatkan 5,000 orang penonton itu.

Lebih memburukkan keadaan apabila kerajaan negeri turut gagal memaklumkan kepada Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah mengenai kehadiran Raja Permaisuri Agong ke acara tersebut.

Pengurus Besar Pelancongan Selangor, Noorul Ashikin Mohd. Din berkata, kerajaan negeri sedang menunggu pihak istana bagi memaklumkan tarikh untuk pihaknya menghadap Seri Paduka bagi menjelaskan perkara itu.

Beliau berkata, pihaknya yang diketuai Exco Pelancongan, Hal Ehwal Pengguna dan Alam Sekitar, Elizabeth Wong akan menghadap Tuanku Nur Zahirah nanti.

Noorul Ashikin berkata, pihaknya tidak dapat bertemu dengan baginda lebih awal memandangkan jadual ketat Raja Permaisuri Agong sebelum ini.

Dalam pada itu, Exco Hal Ehwal Wanita, Sains, Teknologi dan Inovasi, Rodziah Ismail berkata, Abdul Khalid sebelum ini telah mengemukakan permohonan maaf kepada Sultan Selangor ekoran insiden tersebut.

Katanya, kerajaan negeri telah membincangkan perkara tersebut dan akan mengambil tindakan sewajarnya terhadap pihak yang bertanggungjawab terhadap kejadian itu.

Sumber: Dunia Tiger

KOMEN: Sebenarnya yang berlaku adalah lahir dari sikap Eli Wong yang angkuh dan biadap yang ambil mudah dan lewa dalam urusan dengan istana. Eli yang ada perangai biadap anti Melayu tidak menghormati raja Melayu.

Sebelum ini, The Unspinners telah khabarkan Eli Wong sudah jadi angkuh hingga boleh pijak kepala Khalid dengan menolak balik kerja yang diarahkan kepadanya dari satu surat dari satu persatuan pengguna.

Eli Wong enggan melayan permintaan DYMM Permaisuri untuk datang kerana kononnya malas melayan protokol istana. Ini menunjukkan dirinya sebagai ahli politik jalanan yang tidak ada adab dan tamadun.

Cauvanis bersalut liberal ini rupanya tidak faham langsung adat istiadat Melayu dan tidak menghormati pun. Ini pula cara berurusan dengan protokol istana. Padahal ianya mudah sekali kerana semua diuruskan oleh pihak istana.

Khabarnya Eli Wong enggan mendengar nasihat pegawai-pegawai kerajaan lalu mereka biarkan dia lantak dengan keangkuhan dan kebiadapan. Apabila Majlis semuanya menjadi kelam kabut.

Inilah exco Selangor yang tidak ada moral, dan jelas memang tak ada adab sopan.

MACAMANA BETINA HINA MACAM SI ELI NI MASIH LAGI BELOH BERGELAR YB EK? LEPAS NI MANA-MANA PELACUR PUN BOLEH JADI YB KAN?

No comments: