Sunday, September 5, 2010

ANWAR - RAHSIA APA YANG TERLALU BESAR

Bekas Ketua Wanita PKR negeri Pulau Pinang, Aminah Abdullah berkata kelmarin, Azmin Ali mempunyai 'kunci' terhadap segala rahsia utama Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Aminah yang lebih dikenali sebagai Kak Min berkata’kunci’' tersebut menjadi senjata utamaK kepada Azmin untuk mendapatkan apa sahaja yang diingininya tanpa dapat dihalang oleh Presiden PKR, Datin Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail.

Aminah yang juga Yang Dipertua Persatuan Kebajikan Insan Mulia (PKIM) sehingga ini enggan mendedahkan rahsia berkenaan Cuma berkata "Biarlah masa menentukannya."

Jika demikianlah halnya maka Azmin yang kini Naib Presiden PKR yang juga Ahli Parlimen Gombak dan ADUN Bukit Antarabangsa mempunyai kuasa yang besar mempengaruhi Anwar dalam banyak perkara.

Namun Kak Min yakin rahsia utama Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang selama ini disimpan oleh Azmin itu akan terbongkar tidak lama lagi.

Kenapa? Menurut Kak Min, perkara seperti itu tidak mampu bertahan kerana lama-kelamaan ia akan diketahui juga oleh umum.

"Dalam masa terdekat, 'kunci' sudah boleh membukanya. Ia akan terbongkar juga apabila tiba masa nanti. Pihak tertentu sudah tahu rahsia ini, begitu juga orang PKR, biarlah nanti umum pula yang tahu," katanya.

Beliau menyatakan perkara itu pada penyerahan sumbangan Hari Raya Aidilfitri dan berbuka puasa anjuran di Pulau Pinang malam semalam.

Apakah rahsia yang cuba diungkitkan oleh Kak Min ini yang orang PKR semua sudah tahu?

Apakah dalam konteks perbuatan liwat oleh Anuar atau tuduhan Anwar mempunyai anak ‘luar nikah’ atau hubungan Anwar dengan isteri Azmin sendiri, iaitu Shamsidar Taharin?

Hakikatnya semakin lama pintu itu tidak dibuka kuncinya akan semakin banyaklah spekulasi.

Hairannya, jika sudah ramai orang PKR tahu hal ini, semestinya Senator Ezam Mohd Nor tahu hal ini.

Begitu juga pemimpin lain yang sudah meninggalkan PKR seperti Dr Chandra Muzaffar, Marina Yusof atau juga pemimpin seperti Zahid Mat Arip.

Tetapi hairannya kenapa mereka menutup mulut rapat-rapat. Masih sayangkan ‘Anwar’?

Atau kerana perkara itu terlalu peribadi dan mereka tidak sanggup memperkatakannya?

Kita menunggu bila dan apa yang ada di sebalik pintu selepas ‘kunci’ dibuka. Namun sebelum itu persoalannya, siapa yang memegang kunci itu?

No comments: