Sunday, December 6, 2009

LAPORAN POLIS BERKAITAN TULISAN THE UNSPINNERS?

Daripada The Unspinners

Kumpulan SUK buat laporan penulis blog

05/12/2009 5:14pm
Utusan Malaysia

KOTA BAHARU 5 Dis. — Sekumpulan anggota pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang menggelar dirinya sebagai Suara Umum Rakyat Kelantan (SUK) hari ini membuat laporan polis berhubung artikel dalam blog mendedahkan skandal punca pembatalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan keluarganya, mengerjakan haji ke Makkah atas tajaan seorang usahawan terkemuka.

Laporan itu dibuat oleh ketua kumpulan itu, Zulkifli Mohd Zain, 49, di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Baharu, di Pengkalan Chepa, dekat sini, jam 12.50 pagi.

Bercakap kepada pemberita selepas membuat laporan itu, beliau berkata, laporan itu dibuat supaya polis menyiasat artikel yang mendakwa Nik Aziz menerima tajaan daripada pengusaha terbabit bagi pemergiannya ke Tanah Suci membabitkan kos RM65,000. Ketua Polis Daerah Kota Baharu, ACP Zahruddin Abdullah ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan itu bagaimanapun enggan mengulas lanjut. - Bernama

KOMEN: The Unspinners telah membuat satu pendedahan minggu lepas berkenaan Nik Aziz. Sinopsis dan pautan boleh didapai sini. Pendadahan itu menjadi berita muka hadapan Utusan Malaysia sini.

Adakah Zulkifli membuat laporan polis untuk meminta polis siasat The Unspinners atau siasat Nik Aziz. Harap siasatlah Nik Aziz sebelum lagi banyak orang jadi sesat disebabkan ulamak yang mulut macam c***i!

Kenapa ulamak tidak tegur Nik Aziz? Kenapa Haji Hadi dan tokoh ugama PAS biarkan dia bercakap tanpa adab sopan?












Merujuk kepada kenyataan Nik Rahim, anak Nik Aziz dalam The Malaysian Insiders sepenuhnya sini, kenapa tapak rumah N.Ajis sebagai penjaga/pemegang amanah tanah wakaf (dan mungkin rumah Ariffahmi di belakang rumah N.Ajis) berada atas tanah wakaf?

Petikan MI di bawah ini:
“Sekolah ini memang sekolah tuan guru, yang diasaskan bersama bapanya, Nik Mat pada tahun 1963, dan tanah wakaf ini penjaganya juga adalah tuan guru,” kata Nik Rahim yang merupakan anak keempat Nik Aziz.

Sebagai penjaga, bolehkah N.Ajis guna tanah wakaf untuk kegunaan peribadi. Harus diingati N.Ajis adalah penjaga atau pemegang amanah (trustee) tanah wakaf.

Jika tidak disebut boleh, salah untuknya buat rumah peribadi atas rumah itu. Kalau rumah gurubesar, mungkin lain.
Patutkah Nik Rahim mengaku sekolah itu sekolah N.Ajis?

Adakah N.Ajis biayai sekolah itu sendiri atau atas derma orang ramai? Bolehkah N.Ajis mengaku sekolah itu dia punya jika sekolah itu berada atas tapak tanah wakaf atau lain kata tanah itu tanah awam(wakaf)?
Kami bertanya ...

No comments: