Saturday, March 20, 2010

Ambil Peluang Guna Internet Untuk Jadi Usahawan

Rakyat Kelantan perlu mengambil peluang untuk menjadi usahawan dengan menggunakan internet dan dunia maya tanpa sempadan sebagai platform pemasaran produk dan saluran untuk menguatkan perniagaan sedia ada.

Penyelaras acara Autocard Privilege syarikat Autocard Privilege Sdn Bhd Nik Nubli Nik Mahmood berkata Internet merupakan gerbang peluang perniagaan rakyat Kelantan untuk dikenali masyarakat dunia.

Sehubungan itu, usahawan dan bakal usahawan di negeri ini yang berminat menceburi perniagaan di Internet dipelawa menyertai bengkel usahawan Internet di Pusat Perdagangan Kelantan (KTC) di Jeli pada 27 Mac ini.

"Bengkel sehari itu akan dikendalikan oleh usahawan Internet terkemuka yang menjadi jutawan, Dr Irfan Khairi," katanya.

Nik Nubli berkata peserta bengkel itu akan diberi panduan memulakan perniagaan termasuk mencari produk dan perkhidmatan di Internet selain didedahkan cara mempromosikan perniagaan dengan berkesan selepas menceburi perniagaan tersebut.

Katanya Irfan akan turut mengajar peserta yang tidak mempunyai pengetahuan asas Internet untuk membina laman web mudah untuk mereka yang tidak mempunyai latar belakang teknologi maklumat (IT).

Mereka yang ingin mendapatkan maklumat lanjut mengenai bengkel tersebut boleh menghubungi Autocard Privilege di talian 03-42562577 dan Nik Nubli (010-5011886) atau layari www.autoprivilege.com.my.

No comments: