Wednesday, July 28, 2010

BARU 2 TAHUN BERKUASA, DAP SEMAKIN MENGHINA MELAYU

(Tajuk asal - BARU 2 TAHUN DAPAT KUASA DAP DAH JADI BABI TONYOK!)

Cadangan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua agar semua diskaun hartanah bertaraf mewah kepada BANGSA MELAYU dan BUMIPUTERA perlu dihapuskan SERTA-MERTA nampaknya tidaklah begitu menggusarkan kebanyakan pemimpin politik Melayu terutama sekali dari PKR dan DAP.

Reaksi ringan yang diberikan oleh PAS Selangor yang merupakan BUDAK BANCUHAN KOPI DAP juga sangat menarik. Ketua Penerangan PAS Selangor, Roslan Shahir Mohd Shahir berkata, cadangan tersebut disifatkan sebagai semberono. Malah menurutnya, keupayaan bangsa Bumiputera untuk bersaing juga perlu diberikan perhatian.

Pandangan menghina yang dilemparkan oleh kaum imigran imperialis seperti Tony Pua bukanlah perkara baru. Itu hanyalah pandangan yang diwarisi turun-temurun. Bangsa Imigran yang telah diberikan tempat untuk menumpang hidup dan mencari rezeki hampir 50 tahun dahulu, telah menggunakan pelbagai tipu daya untuk merampas apa-apa sahaja harta kaum Bumiputera... seperti mana yang mereka sedangkan lakukan di tanah-tanah Kaum Asli menerusi projek pembalakan dengan bantuan pemimpin Melayu yang dipanggil ulama, tok guru dan ustaz.

Imigran Penjajah ini bertindak lebih bijak berbanding dahulu. Mereka sedar pemimpin UMNO pada peringkat awal terlalu bernafsu untuk merdeka sehingga tidak menganggap buah fikiran salah seorang Hakim yang merangka Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu (dan kemudian Malaysia) tentang hak mengundi penuh kaum imigran serta pengehadan kuasa politik mereka tidak dihiraukan. Hanya kerana terlalu ingin merdeka, kajian sebenar tidak dijalankan....

Ia merupakan keadaan yang sama seperti mana yang berlaku di Sumatera apa-apabila sultan-sultan di negeri-negeri Pulau Sumatera bersetuju untuk merdeka di bawah Sukarno yang akhirnya menyaksikan Tanah Jawa menguasai pulau tersebut dari segenap segi.

Baru 2 tahun DAP benar-benar dapat menguasai kerusi Parlimen yang jumlahnya agak besar selepas 1969 lalu. Namun kali ini DAP benar-benar telah pergi jauh dan lebih berani dengan mengambil tindakan-tindakan drastik yang tidak pernah berani dilakukan oleh oleh pemimpin-pemimpin sezaman Lee Kuan Yew.

Baru dua tahun, mereka sudah tunjuk belang. Bagaimana dengan 2 dekad? Pastinya Melayu sekarang ini dengan kaum Philistine di Gaza tidak banyak bezanya!

The Flying Kicks

No comments: