Friday, April 29, 2011

Mengenal Keluarga Puaka 69 Selepas Video Karya Agung XXXX Didedahkan

Thursday, April 28
(http://gerakantimur.blogspot.com)

Orang selalu bilang "conflict of interest". Apa itu "conflict of interest"?

COI bermaksud berlakunya konflik atau masalah yg terjadi bakal menjejaskan kepentingan samada individu atau badan, syarikat kerana hubungkait kekeluargaan, atau kepentingan peribadi.

Oleh yang demikian, selalunya apabila si penjenayah adalah si bapa, maka anak atau isterinya tidak boleh terlibat sebagai penyiasat kes, bimbang kewujudan "berat sebelah" dan keadilan tidak dapat dilaksanakan.

Bercerita tentang isu ini, conflict of interest melanda keluarga Al Juburi apabila isteri dan anaknya terpaksa mengikut fahaman bapanya yang akan mula berbohong tatkala membuka mulutnya. Mau tak mau, ahli keluarga tidak akan membuka rahsia bapanya waima mereka sedar apa yang berlaku sebenarnya.

Conflict of interest, dalam satu parti yang sama, tapi dikuasai oleh keluarga 69 ini. Menjaga kepentingan parti adalah tugas utama seorang ahli politik, namun mana mungkin mereka sanggup membuang ayah dan suami demi kepentingan rakyat!!! Ditelan mati rakyat, diluah mati bapak, baik rakyat yang mati!!!

Oleh yang demikian juga, PKR tidak akan boleh mengamalkan demokrasi terbuka disebabkan nilai kronisme yang wujud ini. Segala keputusan mestilah menyebelahi keluarga ini, dan bukan sebaliknya. Maka yang demikian, kita melihat ramai wakil rakyat mereka bertindak keluar parti, dek disebabkan kepentingan rakyat bukanlah fokus utamanya.

Jadi, apa yang hendak dihairankan apabila keluarga ini siakap senohong bersikap pembohong?

Samada ianya conflict of interest, atau kronisme, atau nepotisme, anda lihatlah PKR sebagai contoh terbaik sekalipun mulut2 jahat dan busuk keluarga puaka ini selalu menuduh UMNO sebagai kronisme dsb. Yang penting, rakyat Malaysia tidak boleh mempunyai keluarga ini dalam senario politik tanahair.

Berambus!!!!

No comments: