Tuesday, November 9, 2010

BAIK PKR MAHUPUN ZAID IBRAHIM, SAMA2 HAPRAK


Kertas undi di atas didedahkan oleh peguam Bak Kut Teh Harris Ibrahim yang begitu tegar menyokong Zaid Ibrahim yang sedai membantu Harris memurtadkan orang islam.

Menurut Harris, kertas undi ini boleh dibeli dan ada tersebar. Ini bermakna pengundian jawatan dalam PKR sudah ditipu.

Saifuddin Nasution cuba memberi alasan bahawa ada ahli2 yang ambil kertas undi tapi tidak mengundi.

Masaalahnya macam mana itu boleh berlaku dengan hanya 15% ahli yang mengundi. Jumlah begitu rendah pun menimbulkan persolaan berapa sebenar ahli PKR. Adakah hanya 15% dari jumlah senarai ahli kononnya?

Jawapan Saifuddin pun tidak jelas kerana menurut Harris ada pulohan ribu kertas undi yang tercetak. Sini jawab balas dari Harris.

Apa sekali pun alsan Saifuddin, apa yang diperkatakan dan dilihat sendiri berlaku oleh akarumbi tidak boleh diketepikan langsung. Inilah PKR ... parti haprak hanya untuk menjadi kuda tunggang Anwar, isteri, anak dan jambunya.

Ditengah 2 isu ini sedang panas, Zaid Ibrahim mengumumkan mengundur diri dari semua bertanding dan semua jawatan dalam parti. Tunggu masa, dia akan undur juga dari PKR.

TIndak tanduk Zaid ini bukan satu yang memeranjatkan. Inilah cara Zaid dari dulu. Bila keadaan menajdi susah, dia akan cabut. Begitulah masa dia menjadi Menteri selama beberapa bulan.

Dia bercakap mengenai demokrasi dan judiciary yang adil dan tulus, tetapi bila ditanya dan ditekan mengenai asas dia membayar jutaan ringgit kepada hakim2, dia tidak menjawab. Kalau benar Dr Mahathir bersalah, kenapa tidak dihadapkan Dr Mahakamh dan setelah disahkan barulah hakim2 di bayar compensation.

Dia jalankan Suruhanjaya Kehakiman terhadap kes Lingam tetapi cara ianya dijalankan begitu cacamarba dan kelamkabut hingga akhirnya tiada kes pun terahdap dr Mahathir atau pun Lingam. Hakim2 daam panel yang dicadangkan Zaid Ibrahim hanya bercakap sesuka hati tanpa rujukan terma yang sah.

Zaid ini menjaja dirinya sebagai konon orang berprinsip tapi dia menang jadi Ketau Bahagaind alam UMNO Kota baru atas duit rasuah.

Dia berjanji akan habiskan pembinaan pejabat UMNO Bahagian tetapi rupanya dia sudah salahguna kuasa sebagai Ketua Bahagain dan di indors oleh AJK untuk salurkan banguna menjadi kepunyaan dia.

Akhirnya dia jual kepada Pemuda PAS Kelantan. Itu pun satu isu. Macam mana Pemuda PAs boleh mampu bayar Zaid Ibrahim?

Sebagai Ketua, Zaid tidak boleh diharap. When the going get tough, he will quit and betray his supporters. Itu bukan pemimpin namanya. Cakap Zaid tak pernah serupa bikin. Bodoh siuapa nak menyanjung Zaid.

He is a loser! Will forever be a loser!

Baik PKR, baik Zaid, dua-dua haprak!

http://theunspinners.blogspot.com/

No comments: