Wednesday, February 25, 2009

BOGEL TAK PAYAH KOSONGKAN KERUSI TAPI MENEGUR KENA…

Oleh Md Ali Yazid
(kpmu.net)
February 24, 2009

Mursyidur Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat selama ini dilihat seorang yang cukup lembah-lembut, berhemah walaupun cakap-cakapnya penuh dengan sindiran dan mahu mengenakan orang lain. Mungkin bagi orang Kelantan, watak seperti ini adalah watak ulama yang mereka terima, menyebabkan Nik Aziz sudah semakin hampir mencapai rekod 20 tahun menjadi Menteri Besar Kelantan, tanpa sesiapa mampu menggugatnya.

Kini, ketika kecoh cerita YB Bukit Lanjan, Elizabeth Wong mempunyai gambar bogel dan ia tersebar melalui internet, ramai yang ternanti-nanti komen pemimpin PAS, khususnya Nik Aziz. Seperti biasa, disebabkan Elizabeth itu datangnya dari PKR, maka berkatalah Nik Aziz, tak salah perbuatan tu dan dengan lain perkataan, semua pimpinan PAS dari kalangan Wanita (baca: muslimah) menyokong supaya ADUN Bukit Lanjan itu, jangan mengosongkan kerusi.
Berpeluk-peluklah muslimah kerana kononnya Elizabeth dianiaya.

Nun, dari Parlimen, Datuk Ibrahim Ali yang dikenali sebagai Ahli Parlimen Pasir Mas (Bebas) melahirkan rasa muak dengan sikap hipokrit pemimpin tertentu yang kononnya terlalu berjurus tetapi hakikatnya, tidak. Ramai yang mentafsirkan kata-kata Ibrahim Ali itu ditujukan kepada Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Maka, bangkitlah panglima Anwar, MP Padang Serai, Kedah Gobalakrishnan (PKR) dan MP Shah Alam (PAS) untuk mempertahankan ‘insan hipokrit’ yang dikatakan oleh Ibrahim Ali. Dari sini bermulalah serangan PAS dan PKR terhadap Ibrahim Ali, termasuk dari mulut Nik Aziz sendiri yang mencabar Ibrahim Ali supaya mengosongkan kerusi Parlimen Pasir Mas yang dimenangi atas tiket PAS.

Maknanya, dalam suasana politik hari ini, PAS tidak kisah kalau seseorang wakil rakyat berbogel (bukan ditujukan kepada YB Elizabeth Wong) kerana PAS akan mempertahankan mereka yang bersedia untuk berbogel (di rumahlah) tetapi jangan sesekali mengatakan seseorang pemimpin pembangkang yang dicintai mereka, hipokrit.

Pemimpin PAS tentunya tidak suka mereka dikenali atau digelarkan dengan gelaran hipokrit kerana mereka mahu dikenali sebagai seorang ilmuan, ulama, alim dan baik walaupun ada wakil rakyat PAS di Kelantan ditegur hakim Mahkamah Syariah baru-baru ini, kerana didakwa tidak membayar nafkah anak selepas bercerai dengan isteri muda.

Wakil rakyat seperti ini tidak salah moralnya dari kacamata Nik Aziz dan saf kepimpinan Pas. Malahan, pengundi di DUN Melor Kelantan mungkin akan memberi undi lagi kepada wakil rakyat mereka ini jika dipilih sebagai calon PAS dalam PRU 13 yang akan datang. Tidak mustahil selepas ini jika tidak melanggar undang-undang, PAS boleh menjemput YB Elizabeth Wong, Exco Kerajaan Negeri Selangor yang mengaku gambar bogel yang tersebar itu adalah gambarnya, menyampaikan ceramah dan ucapan di Kelantan.

Tetapi, Ibrahim Ali tidak boleh. Tidak boleh lagi menggunakan lambang PAS dan kalau boleh, berhenti sekarang. Kosongkan kerusi Parlimen Pasir Mas sekarang, kata Setiausaha PAS Kelantan, Takiyuddin Hassan yang merupakan ‘penasihat kiri’ Nik Aziz sekarang.

Orang PAS tidak peduli dengan moral berbogel kerana mereka sukakannya! Cuma, di luar sana, disebabkan mereka tidak cantik seperti Elizabeth, maka tidaklah sesiapa berminat mencarinya. Kalau ada muslimah PAS comel-comel macam YB Elizabeth, mereka juga boleh berbuat begitu, kerana Nik Aziz kata, tak salah. Yang salah, Ibrahim Ali. Ibrahim akan hilang deposit jika bertanding atas tiket Bebas.

Wow! Nik Aziz memang hebat. Boleh komen serentak antara bogel dengan hipokrit. Pemimpin Pas yang ditegur hakim mahkamah syariah kerana tidak bayar nafkah anak, tidak dikomen langsung oleh Nik Aziz dan Takiyuddin tetapi disebabkan ‘boss endorgen’ kena ‘tembak dengan peluru hipokrit’, maka bangkit mereka dari lena dan bergerak seperti pocong dan zombie kampong pisang.

Dalam Umno, Ibrahim Ali ada mengalami nasib seperti Khairy Jamaluddin, Ahli Parlimen Rembau. Kalau yang jahat-jahat, biasanya ada kaitan dengan Khairy. Dulu, kalau ada benda-benda tidak betul, tentulah ia dikaitkan dengan Ibrahim Ali.

Bila Ibrahim Ali bertukar parti, orang-orang PAS gelar dia katak. Tetapi bila orang-orang PAS melompat, mereka tidak digelar katak. Apakah Ibrahim Ali seorang sahaja yang melompat? Datuk Nakhaie Hj Ahmad, bekas Naib Presiden PAS masuk Umno, bukan melompat?

Allahyarham Tan Sri Asri Haji Muda meninggalkan PAS (kerana PAS menolaknya) kerana memimpin Hamim dan kemudian masuk Umno, bukan melompat? PAS mahu melupakan jasa Asri hanya kerana Asri tidak mati bersama-sama PAS? Ramai lagi sebenarnya melompat. Mereka meninggalkan PAS atas kesedaran awal mereka. Jika mereka tidak sedar, maka jadilah mereka sama seperti pemimpin yang meredakan berbogel sekarang.

Dalam zaman ini, cubaan membunuh diri pun seperti dibolehkah di dalam PAS, ketika Nik Aziz mempertahankan berbogel. Itulah sebabnya, penyokong PAS sanggup ‘cuba membunuh diri’ dengan berbaring di atas jalan raya ketika kereta yang membawa Raja Muda Perak mahu memasuki jalan ke Istana Bukit Candan.

Kecelaruan ini dicipta oleh PAS, PKR dan DAP. Satu gabungan di mana, berbogel kerana ‘perbuatan khianat BN’memang dibolehkan! Jadi untuk berbogel, siapkan alasan, ini angkara BN. Anwar Ibrahim, apabila ada lelaki bernama Saiful membuat repot polis menuduh Anwar meliwatnya, maka jika jawapannya ‘ini adalah konspirasi BN’ maka semua penyokong PAS, DAP dan PKR akan terus menyokong Anwar kerana ‘ini angkara BN’.

No comments: